IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Mechanika rzutów kością

Go down 
AutorWiadomość
Admin

Admin



Mechanika rzutów kością Empty
PisanieTemat: Mechanika rzutów kością   Mechanika rzutów kością EmptySro Lis 15, 2023 8:06 am

Mechanika pojedynków:
  • W pojedynkach wykorzystujemy K100.
  • W zależności od sytuacji i typu pojedynku Mistrz Gry zastrzega sobie prawo do dodania indywidualnych modyfikatorów rzutu lub użycia kości innych niż K100.
  • Przyjmuje się, że w przypadku wylosowania równych liczb przez atakującego i obrońcę - obrona jest udana.


Minimalny wynik K100 do uznania rzucenia zaklęcia jako "udane" (bez modyfikatorów):
Lista zaklęć wraz z ich podziałem dostępna: [tutaj]

Mechanika rzutów kością GPJaBSM
ŚM - śmierciożercy
N - Neutralni
ZF - Zakon Feniksa

Rodzaje dostępnych kości:
K100 – pozwala na losowe wygenerowanie numerów w przedziale 1-100. Kostka podstawowa wykorzystywana w trakcie pojedynków i potyczek między czarodziejami.

Kostki dodatkowe:
K6 – pozwala na losowe wygenerowanie numerów w przedziale 1-6. Ma szereg zastosowań. Słyszeliście opowieści grozy o nauczycielach, którzy podrzucali esejami w powietrze - które spadły na biurko - Wybitny; jak spadły na krzesło - Zadowalający... Te na podłodze - niestety Trolle. (Oczywiście Administracja nie popiera wykorzystywania kości przy ocenianiu zadań domowych uczniów Hogwartu - powyższa opowiastka ma charakter stricte humorystyczny).

K2- kostka dająca szansę 50-50%. Może być zarówno odpowiedzią na pytania: tak/nie; [akcja] udana/nieudana; prawda/fałsz.
Powrót do góry Go down
Admin

Admin



Mechanika rzutów kością Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika rzutów kością   Mechanika rzutów kością EmptySob Lis 25, 2023 9:09 pm

Poradnik Techniczny rzucania kośćmi na Crucio

1. Kostki nie są dostępne w polu szybkiej wiadomości. Aby do posta dołączyć rzut należy go stworzyć przy wykorzystaniu opcji Napisz Wiadomość:
Mechanika rzutów kością KbGJfLo
Interesuje nas tylko pole z treścią wiadomości. Post title - powinno pozostać nieuzupełnione.


2. Po napisaniu bardzo ładnego posta w odpowiedzi dla naszego MG – klikamy w znak [+] widoczny przy opcji Dice Rolls znajdującej się pod polem wiadomości:
Mechanika rzutów kością XE8zlcL

Po rozwinięciu otrzymamy dostęp do opcji rzutów:
Mechanika rzutów kością 0WsijAr


3. W zależności od momentu pojedynku/życzenia MG będziemy potrzebować rzucić jedną lub dwiema kośćmi. Spróbujmy to rozwiązać na przykładzie:
Chcąc kogoś zaatakować czeka nas dwukrotny rzut kością.
1 rzut – determinuje czy daliśmy radę rzucić zaklęcie (np. dla dorosłego czarodzieja rzucenie zaklęcia Drętwoty tj. zaklęcia z poziomu I-III klasy, będzie udane jeśli uzyska wynik rzutu K100 w przedziale 15-100)
2 rzut – determinuje jak skuteczne było to zaklęcie (przedział 1-100).


Aby rzucić dwukrotnie należy kliknąć mały znak [+] widoczny w linijce Dice Roll #1. Pojawi nam się wówczas kolejna linijka, tym razem oznaczona jako Dice Roll #2.
W obu pozycjach wybieramy z rozwijanej listy K100, a "Dice Roll" pozostawiamy jako wartość '1'.
Mechanika rzutów kością HRzdDzj
Następnie wciskamy "wyślij" jak przy standardowym przesyłaniu posta.


4. Pod naszym postem pojawi się automatyczny post z konta Admina, informujący nas, że:
Mechanika rzutów kością YkUdoge
1 Rzut – w naszym przypadku użycie zaklęcia Drętwota – wyniósł 80.  
80 > 15 – które było minimum, aby udało się rzucić zaklęcie.

2 Rzut – szansa trafienia – wyniósł 91. Oznacza to, że nasz przeciwnik w swoim pierwszym rzucie musi (rzucając protego) uzyskać z rzutu kością liczby z zakresu 91 – 100.


5. Nasza kolejka się w tym momencie zakończyła. Czekamy cierpliwie post przeciwnika lub MG.
Powrót do góry Go down
Admin

Admin



Mechanika rzutów kością Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika rzutów kością   Mechanika rzutów kością EmptySob Lis 25, 2023 9:19 pm

Q&A

Czy do pojedynków zawsze należy wykorzystać system kostkowy?
Tak – jeśli nad sesją czuwa MG i/lub jest elementem eventu.
Nie – jeśli pojedynek odbywa się w dziale retrospekcji lub uczestnicy sesji ustalili z góry wynik końcowy.

Czy nad każdym pojedynkiem musi czuwać MG?
Nie - w sytuacji, gdy sesja ma z góry ustalony pomiędzy uczestnikami przebieg i wynik lub rozgrywa się w dziale retrospekcji - nadzór Mistrza Gry nie jest niezbędny.

Moja postać ucierpiała w wyniku pojedynku. Co dalej?
1) Może zgłosić do dowolnego MG o rozegranie sesji w szpitalu/skrzydle szpitalnym w celu doprowadzenia się do porządku
2) Jeśli z fabularnego punktu widzenia postać nie ma możliwości udania się do magomedyków - wszystko sprowadza się już do storytelling'u, nie systemu kostkowego. Może powoli (na przestrzeni kilku sesji) dochodzić do zdrowia, znaleźć kogoś kto ją poskłada (jeśli będzie problem z organizacją takiej sesji z innym użytkownikiem - zawsze można zgłosić się do MG) lub żyć ze swoim urazem.
Każdy uraz należy wpisać w odpowiednie pole profilu tj. "Obrażenia"!

Czy do użycia kości potrzebny jest nadzór MG?
Nie -o ile zostaną spełnione następujące warunki:
1) Sesja nie może być częścią ogólnoforumowego eventu. Dopuszczamy możliwość samodzielnego rzutu kośćmi w sesjach 1v1 lub luźnych sesjach grupowych.
2) Każdy z uczestników sesji zgodzi na ustalone między sobą zasady i ewentualne modyfikatory do kości.

Czy kości można używać tylko do pojedynków?
Nie. - w luźnych sesjach fabularnych gracze mogą dowolnie korzystać z kości (pod warunkiem obopólnej zgody).
Przykłady użycia kości poza pojedynkiem:
- zajęcia szkolne: próba rzucenia czaru po raz pierwszy za lekcji Zaklęć; szansa na zobaczenie czegokolwiek w kryształowej kuli na Wróżbiarstwie;
- zgubiliście się w Zakazanym Lesie; nie możecie odnaleźć tej jednej najważniejszej kartki z zadaniem domowym, wyruszyliście na polowanie – czy traficie w cel, a może wydłubiecie sobie oko różdżką?
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Mechanika rzutów kością Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika rzutów kością   Mechanika rzutów kością Empty

Powrót do góry Go down
 
Mechanika rzutów kością
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Randomowe rzuty kością

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Crucio :: φ Kompendium Wiedzy :: WNP - Wiedza Na Początek-
Skocz do: